Actividad 1.
"O día chegou cunha claridade de mandil de carniceiro.Non mentiría se lle dixera aos meus pais que estaba enfermo.
O medo, como un rato, roíame os adentros.
E mexeime. Non me mexei na cama senón na escola.
Recórdoo moi ben. Pasaron tantos anos e aínda sinto unha humidade cálida e vergoñenta escorregando polas pernas. Estaba sentado no derradeiro pupitre, medio agachado coa esperanza de que ninguén se decatara da miña existencia, ata poder saír e botar a voar pola Alameda.
“A ver, vostede, ¡póñase en pé!”
O destino sempre avisa. Levantei os ollos e vin con espanto que a orde ía por min. Aquel mestre feo como un bicho sinalábame coa regra. Era pequena, de madeira, pero a min pareceume a lanza de Abd el-krim.
“Cal é o seu nome?”
“Pardal”.
Todos os nenos riron a gargalladas. Sentín como se me bateran con latas nas orellas.
Manuel Rivas, “A língua das bolboretas” relato incluido en el libro
¿Que me queres, amor?
Intenta traducir el texto anterior. Te darás cuenta de que hay muchas palabras que conoces. ¿Cuál es la razón? ¿Por qué se parecen tanto el gallego y el castellano?
Intenta averiguar por el contexto el significado de las palabras que no se parecen a sus correspondientes en castellano.
Actividad 2
Participa en los foros que abriremos en nuestros respectivos grupos :
Foro1º: ¿Qué supuso la guerra civil española para los que la vivieron y para las generaciones posteriores?
Foro2º: ¿Qué influencias puede ejercer un buen maestro en la educación de un niño? ¿y en la de un adulto?
Actividad 3. Municipio
Actividad 4. Mancomunidades
Actividad 5. Comunidades autónomas
Actividad 6. Democracia y Partidos Políticos.
Actividad 7. Sistemas de Gobierno