. To work with communicative projects in the CLIL and EFL classroom.
. To plan UDIs incorporating the 4Cs CLIL model.
. To design scaffolded materials & lessons.
. To incorporate tasks that work HOTS & LOTS.
. To make the most of the ELP &the CEFRL in our lessons.
. To devise a solid BICS program for our school.
. To make spoken and written production visible.
. To create materials and programs that meet everyone's needs in the classroom.
. Communicative projects in the CLIL and EFL classroom: practical ideas and examples.
. The 4Cs CLIL model
. Incorporating CLIL into the Andalusian UDIs model.
. Creating a solid BICS structure
. Scaffolding your lessons & your classroom
. Making the most of the ELP & CEFRL
. HOTS & LOTS: Designing tasks
. On line educational tools to develop oral and written fluency.
. Strategies and materials for demonstrating student progress.
. The inclusion of students with specific learning differences in the CLIL and ELT classroom.
This course is based on the presentation and practice of techniques and strategies to help the participants improve their TEFL/CLIL methodology and incorporate CLIL into the Andalusian UDIs model.
The resources and techniques (communicative games, grammar games, etc.) are based on the communicative/task-based approach, are practical, and can be applied in the classroom.
DESTINATARIOS/AS
Primary state school teachers who teach their subject in English/ Profesorado bilingüe de Primaria de centros públicos. Profesorado de lengua inglesa en centros públicos de primaria y en centros de ESO y FP Básica con alumnado de NEE./ Primary state school ELT teachers and Secondary and Basic FP ELT teachers working with Special Needs Students.
METODOLOGIA
The techniques are grounded in language learning but also transferable to the learning of other subjects.
The whole course will be developed in English (Las sesiones serán impartidas en su totalidad en lengua inglesa).
- El curso consta de 25 horas presenciales, para poder recibir certificación del mismo es necesario asistir al menos el 80% presenciales (Según normativa vigente. Orden 16/10/06 y 16/12/08).
- Toma de imágenes. En el desarrollo de la actividad es posible que se tomen imágenes par su difusión en espacios de carácter educativo. Si algún o alguna participante no desea aparecer en dichas imágenes, deberá comunicarlo a la coordinadora de la actividad.
- El CEP se reserva el derecho a modificar el programa y/ o los días de las sesiones si las circunstancias así lo requirieran.
DESTINATARIOS/AS
Primary state school teachers who teach their subject in English/ Profesorado bilingüe de Primaria de centros públicos.
Profesorado de lengua inglesa en centros públicos de primaria, y en centros de ESO y FP Básica con alumnado de NEE./ Primary state school ELT teachers and Secondary and Basic FP ELT teachers working with special needs students.
. The whole course will be developed in English (Las sesiones serán impartidas en su totalidad en lengua inglesa)
Se suspende este curso por falta de inscripciones en el CEP de Úbeda.
Desde el CEP de Linares-Andújar y el CEP de Úbeda, se decide unir el curso: CREATING POSITIVE CONDITIONS FOR LEARNING IN THE PRIMARY CLIL AND ELT CLASSROOM, ofertado por ambos CEPs con el fin de que pueda llevarse a cabo. El curso se realizará en la Sede de Linares.
Fecha |
Hora de inicio |
Hora de fin |
Lugar de realización |
10/01/2018 |
17:00 |
20:00 |
CEP de Úbeda |
17/01/2018 |
16:30 |
20:30 |
CEP de Úbeda |
13/02/2018 |
17:00 |
20:00 |
CEP de Úbeda |
21/02/2018 |
16:30 |
20:30 |
CEP de Úbeda |
21/03/2018 |
17:00 |
20:00 |
CEP de Úbeda |
11/04/2018 |
16:30 |
20:30 |
CEP de Úbeda |
25/04/2018 |
16:30 |
20:30 |
CEP de Úbeda |
Descripción Área |
Sin Competencias Digitales |