- To explore ways in which we can create.
- To adapt and develop activities and resources that will scaffold the learning of a foreign language and the construction of projects.
- To look at practical communicative activities.
- To adapt your teaching materials to cater the needs and level of your students and to encourage the development of higher order thinking skills.
- To plan UDIs incorporating the 4Cs CLIL model.
- To plan UDIS into the Andalusian UDIs model (Primary and Secondary Education)
- To design scaffolded materials & lessons.
- To incorporate tasks that work HOTS & LOTS.
- To make the most of the ELP &the CEFRL in our lessons.
- To devise a solid BICS program for our school.
- Making the most of the ELP & CEFRL. HOTS & LOTS: Designing tasks
- Working with ABP / projects in the CLIL and EFL Primary classrooms.
- Practical scaffolded communicative activities.
- Scaffolding your lessons & your classroom.
- Developing receptive and productive skills.
- Incorporating CLIL into the Andalusian UDIs model Primary Education.
- Creating a solid BICS structure
This course is based on the presentation and practice of techniques and strategies to help the participants improve
their TEFL/CLIL methodology and incorporate CLIL into the Andalusian UDIs model.
A second language is best acquired when students use it in real-life situations. As such, how can we make the learning of a second/foreign language more project-oriented in order to make learning more meaningful.
We will look at the theoretical basis of PBL, resources for scaffolding, and the practical ways in which PBL plays an important role in linguistic and cognitive intake.
The resources and techniques (communicative games, grammar games, etc.) are based on the communicative/task-based approach, are
practical.
As a task, an Andalusian UDI model will be created and be applied in the Primary classroom.
DESTINATARIOS/AS
- Profesorado bilingüe de Primaria de centros públicos./ Primary state school teachers who teach their subject in
English.
- Profesorado de lengua inglesa en centros públicos de Primaria y, ( en centros públicos de ESO y de FP Básica con alumnado
de NEE)./ Primary state school ELT teachers and Secondary and Basic FP ELT teachers working with special needs
students.
METODOLOGIA
The techniques are grounded in language learning but also transferable to the learning of other subjects.
All participants will create an Andalusian UDI model and this UDI will be applied in the Primary classroom.
The whole course will be developed in English (Todas las sesiones del curso, salvo la primera sesión, que será común a Primaria y Secundaria, serán impartidas en su totalidad en lengua inglesa).
La lista de admitidos/as se publicará en Séneca antes del comienzo de la actividad.
Las bolsas de ayuda, que se solicitarán a través de Séneca, se ajustarán a las características propias de cada acción formativa y a la disponibilidad económica y en su caso, se abonarán de acuerdo a la orden de indemnizaciones (vehículo compartido, prorrateo, desplazamientos efectivos para la realización de la actividad, etc). La solicitud justificativa firmada en papel debe entregarse en la última sesión.
Para favorecer la conciliación de la vida laboral, familiar, el CEP colaborará en el cuidado de menores durante las horas presenciales de la actividad, de acuerdo con el ROF y las posibilidades que al respecto ofrezca la localidad donde se celebre la actividad. El CEP se reserva el derecho a modificar el programa, si las circunstancias así lo requieren.
La inscripción en una acción formativa supone la aceptación de las condiciones de la misma. El profesorado que desee renunciar a la plaza adjudicada debe hacerlo con la antelación suficiente para ser sustituido, preferentemente a través de Séneca, aunque también podrá hacerlo comunicándolo a la asesoría responsable o a la secretaría del CEP. De no hacerlo se podrá aplicar el ROF en relación a la exclusión de futuras actividades.
Los materiales entregados al inicio de la actividad lo son en calidad de préstamo. Si se abandona la actividad se debe proceder a su devolución. Una vez finalizada la actividad el CEP comunicará cuáles pueden quedarse los participantes para su uso personal.
En los días siguientes a la finalización de la actividad formativa, los participantes tendrán que cumplimentar en Séneca un cuestionario de evaluación, como máximo en los diez días siguientes. En el desarrollo de la actividad es posible que se tomen imágenes para su difusión en espacios de carácter educativo. Debe comunicarse al personal del CEP la NO autorización para su publicación.
Fecha |
Hora de inicio |
Hora de fin |
Lugar de realización |
31/01/2019 |
16:30 |
19:30 |
CEP Úbeda |
06/02/2019 |
16:30 |
20:30 |
CEP Úbeda |
13/03/2019 |
16:30 |
20:30 |
CEP Úbeda |
20/03/2019 |
17:00 |
20:30 |
CEP Úbeda |
27/03/2019 |
17:00 |
20:30 |
CEP Úbeda |
08/05/2019 |
17:00 |
20:00 |
CEP Úbeda |
Descripción Área |
Sin Competencias Digitales |